Любопитно Какви са митовете за моторното масло

Какви са митовете за моторното масло

- Реклама -

Моторното масло е комплексен продукт. Има много класове, категории, марки смазочни материали. Невъзможно е да се проучат подробно всички характеристики, поради което сред собствениците на автомобили са се развили силни вярвания относно някои свойства на моторните масла. Повечето от тях са подвеждащи. Нека да разберем кое е истина и кое е измислица.

Мит 1: Ако добавите синтетика към минералната вода или обратното, маслото ще се сгъсти

Качествените синтетични моторни масла се смесват добре с полусинтетични и минерални формули от същия производител. Няма да има глобални смущения в работата на двигателя, в системата не се образуват люспи и други неприятни явления. Но смесването на синтетика и минерална вода все още не се препоръчва. Дори в линията на една марка композициите се различават значително по характеристики. При смесване синтетичното масло ще загуби своите предимства.

Мит 2: Синтетичното масло унищожава използваните двигатели

Грешно твърдение. Съвременните синтетични масла се препоръчват както за нови, така и за по-стари двигатели. Но трябва да се има предвид, че продуктите се характеризират с висока измиваща способност, разтварят образувалите се отлагания. При двигатели с голям пробег уплътненията губят своята еластичност и уплътняването на модула се дължи главно на твърди валежи. Синтетичното масло ще разтвори отлаганията и може да възникнат течове. Проблемът се решава чрез проста подмяна на старите уплътнения с нови.

Мит 3: За да подобрите свойствата на търговското масло, трябва да добавите патентовани добавки

Моторните масла имат балансиран състав. Съотношението на всички компоненти се проверява в лаборатория. Например, двигателните масла ROLF вече съдържат многофункционални пакети от добавки и постигат перфектния баланс между производителност, живот и цена. Само администрирането на всеки компонент може да промени баланса. Едно свойство на маслото ще бъде подобрено, а всички останали критични ще намалеят. В най-лошия случай можете да получите сериозни проблеми със системата за смазване. Не се нуждаете от аматьорско представяне, по-добре е да изберете висококачествени масла от надеждни производители.

Мит 4: синтетиката издържа по-дълго от минералната вода

Свойствата на синтетичното масло са стабилни, продуктите са по-малко податливи на окисляване и разграждане от минералните съединения. Но не може да се каже, че те недвусмислено увеличават сервизния интервал. Интервалът за смяна на маслото се определя от производителя на двигателя. Ако е посочен сервизен интервал от 15 000 км, той не може да бъде увеличен само поради прехода към синтетична смазка.

Мит 5: не можете да сменяте, а да добавяте прясно масло, докато се изпарява

По време на работа се получава не само изпарение. В маслото се натрупват частици утайка, разтворени отлагания, сажди. Ако не смените смазочния флуид, тогава продуктите от изгаряне и разрушаване няма да бъдат отстранени от системата. С течение на времето това ще доведе до образуване на отлагания, ще ускори износването и ще намали значително живота на двигателя. Необходимо е не да добавяте, а да смените маслото в съответствие с препоръките на производителя на двигателя. Когато двигателят работи в особено трудни условия, сервизният интервал се намалява до два пъти. Сменете масления филтър заедно с маслото.

Мит 6: Качеството на един продукт може да се определи по цвят и миризма.

Степента на прозрачност на моторното масло и неговата миризма не зависят от качеството. По време на работа дори най-добрите продукти потъмняват, но запазват свойствата си. Това се дължи на факта, че най-малките частици сажди се задържат в суспензия в маслото. По време на подмяната замърсителите напускат системата заедно с отработения материал, излива се нов прозрачен продукт със същото качество.

Мит 7: Ако карате с масло малко по-дълго от препоръчаното, тогава няма да навредите на двигателя

Увеличаването на сервизния интервал от само 2000–3000 км с висококачествено масло няма да доведе до критични промени в двигателя. При по-дълго шофиране не са изключени аварии. Постепенно свойствата на маслото намаляват, вискозитетът се увеличава, изпомпването през системата е трудно и на повърхностите вътре в двигателя се появяват сажди. Редовното пренебрегване на периодите за смяна води до преждевременен основен ремонт на двигателя.

Не вярвайте на всичко, което казват аматьорите. По-добре е да зададете въпроси, които интересуват специалистите, и да изберете висококачествено масло от доверен производител. 

Последни новини

Кинофестивалът „Сънданс“ започва днес

Фестивалът на независимото кино  "Сънданс" започва днес, а сред темите на форума е и тази за изкуствения...

„Образцово кабаре“ се завръща с издание всеки месец в София и представления в страната

След големия интерес към пилотно издание, „Образцово кабаре“ се завръща на 24-ти януари в София. „Златната“ музика...

Марк Леви се завръща с романа „Това се случи през нощта“

На 12 януари популярният френски писател Марк Леви се завръща в българските книжарници с романа „Това се...

Брамсова вечер представят Симфоничният оркестър и Смесеният хор на БНР с маестро Георги Димитров

С Брамсова вечер ще започне новата година за Симфоничния оркестър и Смесения хор на БНР на 12 януари от 19.00...
- Реклама -
- Реклама -