Захранването на повече автомобили, които караме с електричество е един от ключовете за намаляване на емисиите на парникови газове. Темпът на промяна може да бъде доста различен в различните страни, но електричеството може с течение на времето да замени гориво като бензин и дизел.
Ако преминаването към електрически автомобили ще помогне на обществото да постигне целите на Парижкото споразумение, електроенергията ще трябва да се произвежда все повече от източници като вятър и слънчева енергия. Това е посоката, направена от най-новия енергиен сценарий на Shell – Sky, който отговаря на целите на Парижкото споразумение, като свежда глобалните емисии до нетната нула до 2070 г. Sky показва пътя на света, който може да поеме, който е технически възможен, но може да бъде значително предизвикателство.
Днес електричеството осигурява само 20% от крайната енергия, която светът използва в глобалната енергийна система. Много повече електроенергия ще е необходима за захранване на автомобили и много други продукти и услуги, от които се нуждае обществото. Ранен признак за преминаване към електричество в Sky обаче е преминаването към електрически автомобили.
През 2017 г. електрическите превозни средства представляват около 1,5% от продажбите на пътнически превозни средства в световен мащаб, но растежът в сектора в момента е много бърз – около 40-50% годишно. [Източник: IEA Global EV Outlook 2018]
Сценарият на Sky се основава на тази тенденция, като се признава, че цената на необходимите технологии за електрическите превозни средства е спаднала бързо и трябва да продължи да го прави и през 2020-те. Екипът за енергийно моделиране в Shell взе мнение, че разходите за батерии могат да продължат да намаляват, привеждайки цената на електрическите превозни средства в съответствие с конвенционалните автомобили, захранвани от гориво като бензин или дизел
Материалите, използвани в електрическите автомобили, са различни от тези, използвани в конвенционалните превозни средства. Това би могло да постави нови изисквания към световната верига на доставки, като масово увеличение на търсенето на компоненти на батерии, като никел и кобалт. Химията на батерията може да се наложи да се адаптира или може да се появят нови транспортни модели за решаване на критични проблеми с доставките. Преходът също ще изисква нова инфраструктура за зареждане на превозни средства. Нито една от тези пречки не е непреодолима, така че е възможно до 2050 г. продажбите на пътнически превозни средства да бъдат до голяма степен електрически.